یزدفردا: دبیرکل گردان‌های سیدالشهدا در عراق به حمله هوایی به مقر فرماندهی نیروهای الحشد الشعبی در عراق در پایگاه کالسو در جنوب بغداد پایتخت این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش یزدفردا: ابوعلاء الولایی، دبیرکل گردان‌های سیدالشهدا در عراق در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: «به هر کسی که پشت این حمله شنیع به مقر الحشد الشعبی باشد، پاسخ داده می‌شود. هر که پشت حمله باشد و هر کس که ثابت شود در این جنایت شنیع دست دارد، پس از تکمیل تحقیقات لازم، بهای آن را خواهد پرداخت.»

وی افزود: اگر دشمن حساب باز کرده که دست نیروهای الحشد الشعبی با دستورات رسمی بسته است و از آن انتظار پاسخ نداشته باشد، بداند که مقاومت اینطور نیست.

مدیر دفتر شبکه المیادین در بغداد امروز-شنبه- تاکید کرد که در نتیجه تهاجم هوایی در سه حمله که پایگاه «کالسو» در المسیب در جنوب پایتخت را هدف قرار داد، یک تن شهید و ۶ نفر زخمی شدند.

وی توضیح داد که این تهاجم ورودی اصلی پایگاه به همراه یک پارکینگ خودرو و یک دفتر نیروهای الحشد الشعبی را هدف قرار داد.

مدیر دفتر المیادین در پایتخت عراق با اشاره به اینکه انفجارها در کالسو قوی بوده است، افزود: احتمالات نشان می‌دهند که این تجاوز با هواپیماهای بدون سرنشین انجام شده است.

در همین حال، به گفته مدیر دفتر المیادین، حریم هوایی عراق طبق معمول شاهد تردد هوایی فعال آمریکایی‌ها بود، زیرا حرکت یک هواپیمای سوخت‌رسان آمریکایی در حریم هوایی عراق رصد شد.

وی ادامه داد: همچنین پس از وقوع تجاوز، هواپیمای دیگری متعلق به وزارت خارجه آمریکا که از بغداد به سمت بیروت پایتخت لبنان در حال حرکت بود، رصد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا